7.9.14

Koulu on alkanut

Postailu on jäänyt multa aivan totaalisesti. Mun viimeinen välivuoden kesäloma loppui 4 viikkoa sitten, ja aloitin koulun. Opiskelen siis tällä hetkellä audiovisuaalista viestintää Turussa ja musta toivottavasti tulee vuonna 2017 media-assistentti. Kuumottelin aivan törkeesti kesäkuussa, että joudunko Loimaalle kouluun, mutta onneksi en :-) Ensimmäiset viikot on tietysti aina vähän tukalia, kun kukaan ei tunne ketään ja porukka alkaa tutustua toisiinsa sekä kokeilemaan rajojaan. Oon siis ainoana täysi-ikäisenä 98-syntyneiden valtaamalla luokalla. Tässä pari ekaa viikkoa tunsin olevani täysin ulkopuolinen. Tunnen jotenkin olevani henkisesti vanhemmalla tasolla ja tuntu alkuun tosi typerältä kuunnella ihmisten juttuja. Onneks oon alkanu tutustumaan ihmisiin ja nauttia olostani myös asuntolalla. Mulla on siis aivan tajuttomasti koulumatkaa, vaikka Turun sisällä ollaankin, joten asustelen vähän väliä asuntolalla.

Odotin koulun alkamista kuin kuuta nousevaa. Oon kumminkin marraskuusta 2012 ollut välivuosia viettämässä tekemättä käytännössä yhtään mitään. Oon aina ollu hyvä koulussa, niin halusin vihdoin päästä näyttämään kynteni. Tää ala on kumminkin semmonen, mistä tajuan tosi paljon monien vuosien kokemuksella. Toisaalta mua ei yhtään harmita se, että jätin aikoinaan lukion kesken. Muut lukee kirjoituksiin niska limassa, kun mä istun pari tuntia koulussa koneella ja tunnen oloni vapautuneeksi. Tottakai täälläkin on näyttöjä ja työssäoppimisia, mutten vertais niitä siihen paineeseen, mikä kirjoituksista tulee.
DSC_1481
Vapaa-ajalla ollaan käyty kuvailemassa asemia, joista laitan kuvia myöhemmin tänne. Ollaan ajeltu ympäriinsä, käyty Ricossa syömässä sekä miljoonasti Hesellä ja pizzalla, nähty kavereita ja juotu kaljaa.
Tässä viime viikon lauantaina auto koki kovia katukivetyksen kanssa. Turvavyöt veteli multa ilmat pihalle ja sitä rataa. Bussilla kulkeminen on jäänyt multa tosi vähälle, ja se takia aika pitkälti myös valokuvaaminen.

Yritän tsempata postaamisen kanssa nyt, kun koulussa tulee erilaisia töitä sun muita, mitä voisi täälläkin näytellä. Nyt, kun mulla on suht vapaassa käytössä myöskin koulun koneet, niin ulkoasun muutos tulee myöskin tässä pikapuoliin. Stay tuned :-)
ps. käytiin kalassa :-)
DSC_1728DSC_1734DSC_1738DSC_1776

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti