19.6.14

Iisalmi meets yhteishaku

Mun viime viikko meni lähes täysin Iisalmessa. Musta on jotenki hassua ajatella, että oikeesti jotkut haluaa vapaaehtoisesti asua maaseudulla keskellä ei mitään. Vastalauseena saa yleensä sen peruskaavan kaupunkien liikenteestä, parkkipaikoista, ihmismassoista yms mukaturhasta. Mielummin asuu lähellä kaikkea kuin todella kaukana kaikesta. Siitä päästäänkin aiheeseen yhteishaku.
Mun ketutuskäyrä on ollu hieman koetuksella, kun oon saanut yhden ja ainoan hyväksymiskirjeen. Missään ei kunnolla kerrota, miten yhteishaku toimii tänä vuonna. Missään ei ole mitään infoa mistään. Mitään tietoa pääsykokeiden pistemääristä ei ole tullut. Ei sitäkään tietoa, paljonko itse sain pojoja. Sain perjantaina hyväksymiskirjeen Loimaalta. Loimaa oli mulla yhteishaussa #2, ja viimeistään pääsykoepäivänä totesin, että ei kiitos. Hieman ristiriitaiset fiilikset nyt, koska en oikeestaan voi enää pitää kolmatta välivuotta, mutten toisaalta haluais kulkea päivittäin 65km koulumatkaa edestakaisin. Muuttaminenkaan ei tunnu mukavalta, sillä oon asunut lähes koko ikäni isossa kaupungissa eikä Loimaan kokoinen kaupunki (ja itse Loimaa) oo ihan mun mukavuusrajoissa.

Asiasta kukkaruukkuun, olin viime viikolla sukulaisten luona Iisalmessa. Mun mummon kuolemasta tulee tulee ensi viikon lauantaina 12 vuotta, minkä vuoksi käytiin laittamassa haudoille kukkaset. Hautausmaat on mun silmään todella kauniita paikkoja. Sille päivälle tuli vielä mukavan aurinkoinen sää, niin oli kiva kierrellä kamera kourassa ympäriämpäri. Jalat ei tosin ole vieläkään selvinneet hyttysten ja mäkärien hyökkäyksiltä...
DSC_9300DSC_9305DSC_9319DSC_9323
Mun täysin ehdoton lempiruoka on Ricon kanakori. Rico löytyy ainakin Turusta, Raisiosta ja Loimaalta, mutta ah nam. Koko rakkaus moista ruokaa kohtaan alkoi vuonna kivi ja papu, kun Rosso myi samanlaista annosta nimellä Pollo dippi. Thank god, moinen on Rosson kesälistalla tänä vuonna. Lähtöaamuna Iisalmessa käytiin heti Rosson avauduttua kiskomassa jokainen Pollo dipit ja namnam.
DSC_9439
Viime viikonloppu meni osittain mun rakkaan harrastuksen parissa. Jos joltain on mennyt ohi, niin kerään rautatieasemien kuvia. Moinen harrastus on varsin hankalaa näin autottomana, mutta hätä keinot keksii.
Asemakuvia enemmän täällä
DSC_9552DSC_9573DSC_9581DSC_9589DSC_9541DSC_9546
Näillä näkymin puksuttelen viikonloppuna juhannuksen jälkeen kotiin Turkuun monen viikon jälkeen. Ensi viikolla olis tiedossa lisää matkailua nimittäin Helsinkiin Helsinki Pridea kyyläämään. Viime vuonna olin siellä myös ja jatkoa seuraa.

2 kommenttia:

  1. oot varasijalla niihin muihin kouluihin ja sieltä voi ihan hyvin vapautua paikkoja niin että pääset! :) tosi hassua kyllä ettei mitään tietoa oo tullu... ehkä ne odottaa oma-aloitteisuutta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä, mutta ite taas olettaisin, että jos oon päässy varalla sisään niin mulle myöskin siitä ilmoitetaan eikä ite tarvi soitella. Eipä mulla olis ku vaan yksi paikka minne soittaa, mutta silti...

      Poista