30.5.14

Pysäkkitaidetta

En tajua, miksi nyt aloin selailemaan ja muokkailemaan kuvia, kun on ihan tajuttoman tiukka aikataulu. Mun piti jo tunti sitten aloittaa meikkaus. Kohta pitäis olla lähtövalmiudessa ja meikä vaan istuu peittoon kääriytyneenä yövaatteissa hiukset sekasin.

Maanantai-tiistaiyönä selailin nettiä tylsyyttäni, kunnes iskin silmäni uutiseen Hirvensalo-Satava-Kakskerta-alueella olevien bussipysäkkien taideryntäyksestä. Mulla, kun harvemmin on tekemistä eikä tuo bussilla matkaaminenkaan haittaa niin käväsin räpsimässä pysäkeistä kuvia. Suht huvittavaa, että vaikka valokuvaaminen julkisilla paikoilla tuntuu olevan nykyään jo ihan tajuttoman yleistä, sain minä tuolla Hirvensalossa pitkiä katseita useaampaan otteeseen. Okei, saattaa vaikuttaa hieman vajaalta kuvata bussipysäkkejä, mutta ihan tosi :-D Noita uusiin maaleihin taiottuja pysäkkejä on yhteensä 12, joista 2 on semmosessa paikassa, etten kehannu sinne asti mennä.
Sain Iinalta lainaan 18-105mm objektiivin tätä varten. Mulla on 3 objektiivia, joista tasan yksi on ehjä eikä 35mm kiinteellä putkella kauheesti juhlita. Mulla on muutenkin hyvin suuri hinku saada jo uusi kamera. Mua on palvellut kohta 4 pitkää vuotta Nikon D3100 enkä koe saavani tosta kapistuksesta enää mitään irti. Varsinkin, jos ja kun alan toivottavasti opiskelemaan audiovisuaalista viestintää syksyllä niin todellakin tarvitsen uuden kameran. Uuden tietokoneen sainkin jo. Ehkä tämä vetää mua turhan hanakasti nyt puoleensa, kun päädyin postaamaan.

DSC_8316DSC_8334DSC_8362DSC_8378DSC_8384DSC_8388DSC_8401DSC_8428DSC_8430DSC_8444

Turku - Suomen Hesburger-pääkaupunki vuodesta 1966.

DSC_8456DSC_8469DSC_8482DSC_8511DSC_8567

Nyt mun on pakko mennä kokeilemaan mun uusia meikkisiveltimiä halpismeikkeihini. Minttu Porista saapuu luokseni illemmalla, joten pitää olla iskussa hyvissä ajoin.

7 kommenttia:

  1. voi ku söpö kissapysäkki :)

    VastaaPoista
  2. Toi lastenohjelmapysäkki on ihana ! :-)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. En suosittele ainakaan vielä ostamaan uutta kameraa, vaan oota sinne asti kunnes saat tiedon pääsetkö avlle! Yleensä koulun kautta saa ostettua kameran halvemmalla tai sitten sieltä voi ottaa lainaa :) Näin ainakin meillä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oon tässä asiassa jotenkin typerän optimistinen, että uskon pääseväni johonkin niistä mihin hain :-) Mun mielestä ainakin osittain meni pääsykokeet ihan hyvin ja varsinkin muutamaan paikkaan oli vähän semmonen olo, että onkohan ne ees tosissaan niiden pääsykokeiden kanssa... Mutta eipä tässä mitään varaakaan olis ostaa uutta kameraa ennen syksyä :-) Enkä mä lainakameraa kyllä todellakaan haluais. Ketuttais himosti rikkoa lainakamera kuin oma... Näkee sen sitten vajaan kuukauden päästä.

      Poista
  4. Hei onpas pirteää taidetta! :D Kyllä tommosia kelpaa kattellakin, heh :)

    VastaaPoista
  5. wau, noita voisi kyllä olla mun puolesta ympäri Suomea, piristäisi ihan mukavasti katukuvaa :)

    http://www.by-mmaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista