24.7.13

olvi - negatiivisesti suomalainen

Hiohoi! Vaikka ehkä tämä blogi antaa toisin olettaa, oon oikeesti todella negatiivinen ihmislapsi. Vihaan, inhoan tai ärsyynnyn yhdestä sun toisesta asiasta, ja täten mulla on ihan älyttömän voimakkaita mielipiteitä monista asioista. Mulla on suht ruma tapa sanoa mun mielipiteet aika kärkkäästi ja varmaan omalta osaltani vaikutan aika ylimieliseltä.


Mua on tässä koko tiistaipäivän ottanut pahasti pattiin ihmisten holtiton alkoholin käyttö. Erityisesti kyllä omani. Raahaan luuni kotiin aamulla, poden tajutonta päänsärkyä, polvi veressä ja varvaskin päättänyt jäädä puolimatkaan. Tuntuu ihan naurettavalta kävellä kuin rampa aasi (link) vain ja ainoastaan siksi, että kalja on pahaa.

Miksi nuoret menee niin kauhean helposti mukaan kavereiden juonituksiin? Paljon enemmän arvostaisin sellaisia kavereita, jotka ei seuraa toisiaan kuin sorsavauvat äitiään, mene jokirantaan kaljalle, nurkan taakse röökille tai maan alle polttamaan pilveä. Hauskaahan se on kokeilla rajojaan ja tehdä teinivuosinaan kaikenlaista, mutta bitches please. Mulla meni kerran muisti niin totaalisesti, ettei oikeesti tehnyt mieli enää pätkääkään pitkään aikaan juoda muuta kuin jääkaappikylmää rasvatonta maitoa. Toiset silti porskuttaa seuraavana päivänä Alkon kulmalla odottamassa paikallista spurgua ja Suomi-viinaa. Ja voi herraisä sitä rahan menoa. Mua inhotti jo edellisiltana ostaa pitkästä aikaa tupakka-aski, koska se 5€ tekee paljon. Puhumattakaan huoltoaseman karkkipussista tai laskuhumalamätöstä.


Istuin koko illan kaverilla, jonka kanssa oon yleensä ottamassa kuppia. Me vedettiin koko iltana vain Juissia ja paahtoleipää niin auta armias sitä marinaa vähän väliä. "Kaljaa, mä haluun rahaa. Vois soittaa tolle, jos sillä ois rahaa, ku kaljattaa iha liikaa." Joo ja mua vituttaa. Mietin välillä ite ihan tosissani, että paljon helpompaa olis muuttaa elämäntapoja muualla. Ei mua yhtään huvita olla joka päivä Puolalanpuistossa/Vartiovuorella/lehtiroskiksessa kaljakopan kanssa, perseillä menemään ja kusta jaloille harventuneessa puskassa, mistä varmasti on näkymä läheiselle kadulle.

Keksin alkoholista tasan yhden hyvän puolen. Oon saanut humalassa kauhean määrän uusia kavereita. Sitä voi pohtia sitten erikseen, onko ne hyviä kavereita. Se on asia erikseen.
Olen puhunut.

50 kommenttia:

  1. sun pitäis liittyy mun kerhoon. mul ei oo varmaa yhtäkää kaverii joka kattois kieroo jos sanon et ei juoda tai mä voin tulla mut en juo:D eikä oo ees "enää" vaikeeta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oonhan mä olluki selvinpäin "juomassa", mut pidemmän päälle menee vaa hermot, kun kaikki vaa örveltää :-D

      Poista
  2. Samaistuin TÄYSIN! Ihanaa etten oo yksin :D

    VastaaPoista
  3. Itteäni vituttaa lähinnä oma juominen, ja yleensä olenkin se, joka saa muut ajautumaan ottamaan kuppia. :/ Vaikka niin monesti "aamusin" ilman muistikuvia edellisestä illasta/yöstä oon luvannut, etten juo enää koskaan. Ja paskat. Alkoholiin ja röökiin saa kyllä köyhä lukiolainen upotettua kaikki rahansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oonhan mäki monesti houkutellu ihmisiä juomaan :-D ja yleensä onnistunu siinä. Mulle tuli kerran niin kauhee morkkis, että ei kyllä nappaa.

      Poista
  4. Luin kyllä koko tekstin, mutta takerrun vaan tuohon ensimmäiseen kappaleeseen, sillä niin minäkin! Yksi kaverini totesikin, että mulla on aina vahvoja tunteita eri asioita kohtaan: mä joko vihaan tai rakastan niitä, eikä niillä ole mitään välimuotoa. Enemmän mä kuulemma tosin vihaan. :D

    VastaaPoista


  5. aivan upea blogi ja ihana banneri :)

    http://mariannejohanna.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan huippu postaus tämmösiä enemmän! :-) Jos sulla tahtoa riittää niin kyllä sä varmasti pystyt vähentämään sitä alkoholin käyttöä.

      Poista
    2. No kyllähän mä pystyn, jos niin päätän :-D

      Poista
  6. Nii ja unohtu kans tosta äskeisestä kommentista että mikä toi sun postaus otsikko fontti on kun toi on tollasilla tikkukirjaimilla? Ja nuo kaikki blogitekstin alaosan tunniste jutut sun muut on kans tikkukirjaimilla? Miten tolleen saa kiitos ihan hirmusesti jos kehtaat vastailla! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Otsikossa Courier New, alatunnisteessa Trebuchet MS. Molemmat laitettu koodissa
      text-transform:uppercase;

      :-)

      Poista
  7. Asiaa! Just tällasia mielipidekirjoituksia olen kaivannut. Itselleni on tuttu juttu tuo vitutus siitä, kuinka aina pitäisi olla menossa juomaan tai kuumimmissa bileissä kolmen promillen kännissä sitätätäjatuota. Onneksi pääsin irti todella huonovaikutteisesta porukasta vaihtamalla asuinpaikkaa toiselle puolelle Suomea, josta tuli aikamoinen kontrasti entiseen: lähes tulkoon jokainen uusi kaverini/ystäväni jonka olen uudelta paikkakunnalta saanut, on absolutisti. Ja kyllä mulla on ollut kivempaa niitten kanssa tehdä muuta hullua, ei ole tullut ryyppäämistä ikävä sitten lainkaan.

    aivopesu.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivoisin itekin vähän tämmöstä muutosta D:

      Poista
  8. Ihana tää sun blogi ja oot tosi kaunis :) Liityin lukijaks.

    Käy tsekkaamassa http://youareonlywhatineed.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. illalla hilpeenä kalijaa & aamulla kalapeena hilijaa. näi se menee. vittumaista. :--D

    VastaaPoista
  10. alkoholi on paskaa, otat hyviä kuvia ja tuo ruoka tossa näytti hyvältä. :D

    oocelot.blogspot.fi

    VastaaPoista
  11. kerrassaan ihana blogi sinulla. seurailen ! :---)

    VastaaPoista
  12. Samaistuin täysin tohon sun ekaan teksti pätkään:D Tosi hienoja kuvia muuten :)

    http://janettediary.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  13. Puhut asiaa ja tää sun blogi on muutenkin tosi koukuttava, good job! :)

    VastaaPoista
  14. asiaa! hyvä mielipidekirjoitus, tykkään!

    http://urheiluni.blogspot.fi

    VastaaPoista
  15. "Vihaan, inhoan tai ärsyynnyn yhdestä sun toisesta asiasta, ja täten mulla on ihan älyttömän voimakkaita mielipiteitä monista asioista. Mulla on suht ruma tapa sanoa mun mielipiteet aika kärkkäästi ja varmaan omalta osaltani vaikutan aika ylimieliseltä."

    tämän luettuani totesin että sielun sisko on löytynyt! Vittu niin asiaa!! lukijaks heti! :)

    VastaaPoista
  16. hienoja kuvia :)

    http://wayoflife-ellamoi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  17. tää oli tosi hyvä! mahtavaa :D

    VastaaPoista
  18. Tää oli hyvä! mageita kuvia mut hitto et tuli nälkä!! :D

    http://sophiahelenan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  19. bongasin sut mun demikeskustelusta, sinne linkattiin varmaan 100 blogia ja tää oli kyllä varmaan melkeen ainut, josta oikeesti tykkäsin :-D sait lukijan, upee blogi ja ulkoasu !

    VastaaPoista
  20. Onpas ihana ulkoasu ja kaunis sinä! Ja asiaa puhut, vitun rasittava suomalainen juomakulttuuri :D

    VastaaPoista
  21. Ei mulla muuta mutta kerranki oikeasti tasokas blogi! Wuhuhuhuh näitä on harvassa

    a-satellite-mind.blogspot.fi

    VastaaPoista